Pages

20 September 2012

Klar parat..

Så er jeg endelig klar til broderiskolen i morgen. Vi skal skifte udstilling ud, så alt hvad vi har lavet i sidste periode skal være klar til i morgen. Så har fået syet noget sammentrækssyning og noget skyggesyning.

Tolv felter med forskellige former for sammentrækssyning. Det har holdt temlig hårdt at få det færdigt. Det er nemlig ikke helt let at få mønstret til at passe med antallet af tråde:/

Træet er syet med tællesyning. Det er rigtig hyggeligt at sy og bliver ret fint og enkelt i udtrykket. Stammen og grenene er syet med kontursting. Endelig har jeg lært at sy de mest enkle sting i verden, nemlig kontursting. Det skulle så også tage to år:/ Er venstre håndet og har derfor temlig svært ved at anvende alle de tegninger der er lavet til dem der syr med højre hånd. Men nu KAN jeg:)

De sidste to billeder er stjerner syet med tællesyning. Det er faktisk ret let, hvis man altså har en luplampe. Sidste gang på broderiskolen brugte jeg seks timer på at sy to stjerner forkert:/ Var ret opgivende og vred da jeg gik hjem, men min mor havde heldigvis en luplampe jeg kunne få og så er det faktisk rigtig sjovt at sy. Denne periodes emne er tællesyning og rudesyning.

Anne

 

No comments:

Post a Comment