Pages

09 September 2013

.............

Det er længe siden der er skrevet noget her på bloggen. Meget er sket. Noget fantastisk, andet knap så godt, men sikkert er det, at alt er lige præcis som det skal være nu. Jeg nyder at være på barsel med lille Anton. Tiden går med at hygge, mødregrupper, salmesang, babysvømning og mere hygge. Det kreative er der ikke meget tid til, men lidt bliver det da til. Kan mærke der bliver mere og mere tid til den slags og dermed også tid til at blogge igen.

Her får I lige lidt billeder fra en dejlig sensommer weekend. Jeg har bl.a. plukket brombær og ud af dem lavet syltede brombær. Har lavet to forskellige slags. Den ene er til morgenmad, den anden er til ost, dessert, kød osv. Opskriften får I her:

Cognacsyltede brombær:

1dl vand

200 g sukker

1 halv lime skåret i både

1 kanelstang

0,5 dl cognac

Bring vandet i kog. Tilsæt sukker, kanelstang og lime og lad det koge i fem min. Tilsæt brombær og lad det koge yderligere i to min. Tag gryden af varmen og tilsæt cognac. Den ene halvdel til morgenmad tog jeg fra inden jeg tilsatte cognac. (Jeg lavede dobbelt portion)

 

No comments:

Post a Comment