Pages

17 September 2013

Brød og grønt

Lækkert glutenfrit rugbrød blev bagt i går. Har lavet en glutenfri surdej og bagte med den for anden gang i går. Brødet er blevet meget mere luftigt og er hævet bedre denne gang, så det virker som en god surdej. Det er altid spændende med en ny surdej og endnu mere spændende når den er glutenfri. Jeg har spist glutenfrit i snart 1.5 år og er efterhånden ved at have styr på bagningen. Det bliver aldrig helt så godt og luftigt som glutenholdigt brød, men man kan sagtens bage brød og kage med en rigtig god smag og konsistens.

Det ville da være løgn at sige, at jeg ikke ind imellem har vildt meget lyst til et stykke "rigtig" kage eller brød. Især min mormors kager kan jeg blive virkelig ærgerlig over ikke at kunne spise:) Men når det så er sagt, så er det faktisk sjældent, at jeg virkelig er ærgerlig over ikke at kunne spise almindeligt. Det, at jeg har det så rart i min mave opvejer virkelig det besvær der sommetider kan være ved at leve sådan.

I dag har vi også fået vores kasse med grøntsager fra Aarstiderne. Det er så hyggeligt når kassen kommer og man skal pakke den ud. Jeg ved jo selvfølgelig godt sådan ca hvad kassen indeholder, men alligevel:)

En anden ting der også er godt ved at få sådan en kasse, er at vi kommer til at spise et lidt mere varieret udvalg af grøntsager. Når jeg handler køber jeg ofte bare den samme slags grøntsager og kan godt tænke at jeg ikke gider købe et spidskål f.eks. for jeg får det sikkert ikke spist og hvis jeg gør kommer jeg da ikke til at leve af andet. Kan godt lide at finde på retter ud fra det man nu har, frem for at man finder på noget og så mangler halvdelen af ingredienserne. Derfor er det godt med sådan en kasse, så er jeg nødt til at finde på noget ud fra dens indhold. Og tænk en gang man får jo altid spist det hele, også selv om det er et helt kålhoved.

 

No comments:

Post a Comment